ترکیب عناصر در افتر افکت

بازدید: 1575 بازدید

در این مقاله  ترکیب عناصر در افتر افکت  را برای نتایج واقعی تر در پروژه یاد می گیریم.

در این آموزش، ما به  برخی از اصول ترکیب عناصر در افتر افکت که برای کار در افتر افکت  ضروری هستند می پردازیم . این راهنمایی ها به شما در دستیابی به نتایج واقعی تر کمک می کند وقتی که چیزهایی را به صحنه اضافه می کنید، مانند یک مدل 3D، نقاشی مات روی زمینه یا حتی عناصری مانند انفجار و آوار

ممکن است این ضرب‌المثل را شنیده باشید که می‌گوید: بهترین جلوه‌های تصویری آن‌هایی هستند که نمی‌شناسید.و این چیزی است که ما برای ساخت این ترکیب تلاش می‌کنیم. مهم نیست که چه چیزی در صحنه خود اضافه می‌کنید، ما می‌خواهیم این یکپارچگی بدون نقص به نظر برسد. چهار عنصر اصلی ترکیب که ما داریم به آن نگاه می‌کنیم: color saturation, sharpness, grain  و رنگ. ( برای حفظ معنی عبارات از لغات لاتین استفاده شده )

 

ترکیب عناصر در افتر افکت

 

Color Saturation (غلظت رنگ)

هنگامی که شما یک دارایی را به یک صحنه در پست اضافه می‌کنید (چه یک مدل گرافیک کامپیوتری شده، و یا حتی یک عکس نوعا این دارایی‌ها دارای یک غلظت رنگ خواهند بود. این لزوما چیز بدی نیست. با این حال، وقتی به رنگ‌ها در دنیای واقعی نگاه می‌کنید، همه چیز به اندازه یک مدل ۳ بعدی غلیظ نیست.

این به این دلیل است که رنگ‌ها تمایل دارند در شرایط نوری طبیعی شسته شوند. بنابراین اولین قدم این است که غلظت رنگ را کم کنید. من استفاده از افکت دادن به  رنگ Lumetri را توصیه می‌کنم و غلظت را تحت کنترل “Basic Corrections”  تنظیم می‌کنم.

Sharpness (وضوح )

وضوح نکته بعدی است که باید نگاهی دقیق به آن بیندازید. شما می‌خواهید با وضوح  در بسیاری از موارد، نرمی فیلم اصلی خود را تطبیق دهید. از افکت رنگ Lumetri برای تنظیم وضوح آن استفاده کنید.

تحت کنترل‌های خلاقانه شما می‌توانید تنظیمات وضوح بالا یا پایین را تنظیم کنید. من معمولا این کار را در حدود ۱۰ تا برای عناصر CG مانند بیلبورد که به صحنه میدان شهر اضافه شده‌است، قرار می‌دهم. کاهش وضوح (sharpness)نیز می‌تواند به کاهش هر گونه مشکلی که ممکن است در عناصر CG رخ دهد، کمک کند.

ترکیب عناصر در افتر افکت

Grain (ذره ، دانه)

ذرات خود را بر روی آلمان‌های کامپوزیشن خود اضافه کنید تا با فوتیج اولیه خود همخوانی داشته باشد. این کار به جلوگیری از یخ زدن کمک می‌کند زیرا حرکت ذرات واریانس ظریفی را به آن اضافه می‌کند. من استفاده از افکت صوتی که تحت عنوان “دانه خاکستری در فهرست آثار قرار دارد را توصیه می‌کنم. سعی کنید با نگاه کردن به این که چقدر دانه‌ها در قسمت‌های تاریک‌تر تصویر شما ظاهر می‌شوند، با نگاه کردن به این محصول در دنیای واقعی فیلم تان مطابقت داشته باشید. اضافه کردن دانه‌ها نیز می‌تواند به شکستن هر یک از نوارهای رنگی ناخواسته که ممکن است رخ دهد، کمک کند.

Color Tint ( رنگ )

تنظیم یک رنگ در مورد آلمان کامپوزیشن شما، بخش مورد علاقه من از فرآیند ترکیب است. اینجا جایی است که همه چیز به خوبی پیش می‌آید. تطبیق رنگ صحنه واقعا آسان است. یک adjustment layer ایجاد کنید و سپس یک “Fast Box Blur” را به آن لایه اضافه کنید، که مستقیما بالای صفحه اصلی شما قرار دارد.

سطح تاری را تا حدود ۱۵ تا ۳۰ تنظیم کنید. (این کار به ترکیب همه رنگ‌ها به نرمی با هم کمک می‌کند)بعد، افکت Tint را به عنصر کامپوزیشن خود اعمال کرده و مقدار Tint را به میزان ۰ % وارد کنید. در افکت Tint، برای“Map Black to”، یک رنگ تیره‌تر از صحنه خود را انتخاب کنید. همان کار را برای “Map White to” انجام دهید، اما یک رنگ روشن‌تر در صحنه خود انتخاب کنید. اکنون شما می‌توانید لایه تنظیمات adjustment layer را خاموش کنید و مقدار Tint را در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تنظیم کنید.

 

توصیه‌های اضافی:

اگر در عناصری مثل آتش، دود یا انفجار ترکیبی درست کنید، از استفاده حالت‌های ترکیبی مختلف نترسید. (من از یک دارایی آتش در برنامه آموزشی from free Action RocketStock استفاده می‌کنم!) اگر یک حالت ترکیبی بیش از حد ضعیف به نظر برسد، آن را تکثیر کنید که باید به پر کردن برخی از شفافیت و شفافیت رنگ کمک کند. همچنین می‌توانید یک کپی دیگر نیز ایجاد کنید و برای ایجاد یک درخشش ثانویه، یک کپی از تاری را به کار ببرید (glow).
در نهایت، استفاده از لنز دوربین تار را به آلمان‌های ترکیبی نزدیک به دوربین و خارج از فوکوس استفاده کنید. شما می‌توانید این لایه‌ها را نیز تکرار کنید تا بتوانید در هر گونه مسائل شفافیت، دوباره پر کنید. همچنین یک ایده خوب برای استفاده از مقداری دانه بر روی دوربین تار مو برای کمک به شبیه‌سازی نویز تصویر است.

در این مقاله به ترکیب عناصر در افتر افکت بصورت کامل پرداختیم که امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را خدمت شما ارائه کرده باشیم. می توانید برای مطالعه  سایر مقالات وب سایت به صفحه مقاله رجوع کنید.


تنظیمات کامپوزیشن در افتر افکت | تنظیمات رندر در افتر افکت | ساخت پروژه افتر افکت | ساخت Null Object در افتر افکت | track motion در افتر افکت | دوربین در افتر افکت | شیپ لایر در افتر افکت | پریست آماده افتر افکت

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن