5 تکنیک ساده انیمیشن در افترافکت

بازدید: 2336 بازدید

5 تکنیک ساده انیمیشن در افترافکت که باید یاد بگیرید

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید یک انیمیشن تازه در افترافکت تولید کنید اما ندانید چگونه باید اینکار را انجام دهید؟ دوست داشته اید مثل افراد حرفه ای انیمیشن بسازید و با افتخار آن را به دوستان و آشنایانتان نشان دهید؟ افرادی که مدت هاست در افترافکت کار کرده اند خیلی خوب می دانند که تولید موشن های گرافیکی حرفه ای و زیبا برای موارد ساده ای مثل متن و عنوان بر روی کاغذ خیلی ساده است. زمانی که از قالب های جادویی و راهنماهای آموزشی استفاده می کنید گزینه هایی هم دم دست تان خواهید داشت.

انیمیشن در افترافکت

5 تکنیک ساده انیمیشن در افترافکت

 

با اینحال باید به خاطر داشته باشید که هر کسی می تواند انیمیشن های زیبا طراحی و تولید کند و به کمک آن تخصصش را به رخ  جهانیان بکشاند.  شاید باور نکنید اما همین کارِ به نظر پیچیده گاهی از اوقات تنها به چند کلیک نیاز دارد تا بتواند انیمیشن های شما را به یک سری طرح تخصصی تبدیل کند. در این آموزش کوتاه سعی می کنیم یک سری اصول ساده و ترفندهای پایه ای را در اختیارتان قرار دهیم تا به کمک آن ها بتوانید انیمیشن های زیبایی در افترافکت بسازید. پس همراه ما باشید و این مقاله را از دست ندهید.

 

 انیمیشن های Stacking

انیمیشن در افترافکت

 

به کمک انیمیشن های ساده ای همچون قالب های انیمیشنی Stacking شما می توانید هر نوع طرحی که دارید را زیباتر و جذاب تر از قبل نشان دهید.

شاید باور نکنید اما  فرایندِ چندان سختی پیش رو ندارید. همه آن کاری که باید انجام دهید کپی کردن برخی از لایه های اصلی انیمیشن تان است و بعد باید آن ها را با چند فریم افست کنید و سپس افکت fill را بهشان اضافه نمایید. اینکار باعث می شود یک سری لایه extension به انیمیشن تان اضافه شود. شما می توانید رنگ این ها را سفارشی سازی کنید یا حتی افکت های دیگری بهشان بیفزایید تا بتوانید طرح گرافیکی تان را با جزییات بیشتری طراحی کنید و آن را توسعه دهید.

 

 

Light Sweeps

انیمیشن در افترافکت

 

یکی از مزایای کار با برنامه هایی همچون افترافکت این است که می توانید از افکت های متعددی که دم دست تان هستند و با درگ و دراپ کار می کنند بهره ببرید. اینکار بهتان کمک می کند ویدئوها و انیمیشن های حرفه ای تری بسازید و ازشان لذت ببرید.  تکنیک Light Sweeps بخش اصلی  ویدئوها و تبلیغات تلویزیونی است که در آن لوگو یا عنوان با نوری خاص روشن می شود و می درخشد. می خواهید بدانید چگونه این گزینه را به ویدئوهایی که تازه تولید کرده اید بیفزایید؟ خوب اینکه کاری ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بخش Effects > Generate > CC Light Sweep بروید و آن را انتخاب کنید. در این بخش  کنترل های زیادی برای سفارشی سازی  دارید و می توانید افکت تان را بهتر از قبل کنترل نمایید.

هر چیزی از زاویه گرفته تا شدت نور را می توانید در این بخش تغییر دهید. عالی است . اینطور نیست؟

 

Quick Shape Animations ( انمیشن هایی با شکل سریع)

انیمیشن در افترافکت

 

این گزینه یکی از جذاب ترین تکنیک هایی است که می توانید بر روی همه موشن گرافیک ها و انیمیشن هایتان اعمال کنید. لایه Shape را ایجاد کنید( ما در این مثال از ابزار ellipse استفاده می کنیم). حالا کی فریمینگ ساده و سپس کپی کردن و کنار هم قرار دادن این لایه ها در انمیشن می تواند افکت بسیار جذاب و تعاملی برایتان ایجاد کند.  استفاده از این تکنیک بسیار سرگرم کننده است و می توان به کمک شکل های دیگری هم آن را امتحان کرد.

 

 پس زمینه سالید خود را متحرک کنید

انیمیشن در افترافکت

 

حالا می خواهیم کمی چاشنی خلاقیت به طرح هایمان ببخشیم و به کمک یک سری ترفند ساده کاری کنیم که بک گراند موشن گرافیک مان جلوه زیباتر و جذاب تری به خود بگیرد.  در بیشتر شات ها و کامپوزیشن ها  از بک گراندهای رنگی استفاده می شود مگر اینکه بخواهید از سبک سیاه و سفید در کارهایتان استفاده کنید.

در این ترفند ساده کافیست موشن را با انیمیت کردن به داخل و خارج در ابتدای گرافیک، به بک گراند اضافه کنید. روش های زیادی برای اینکار وجود دارد اما همین کی فریم دایره ای می تواند گزینه خوبی برای شروع کار باشد.

 

[irp posts=”9276″ name=”لایه سالید در افترافکت”]

 

 یک انعکاس گرافیکی اضافه کنید

انیمیشن در افترافکت

 

شاید این تکنیک پیچیده تر از باقی تکنیک هایی باشد که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم اما روش کار بسیار ساده و آسان برای انیمیشن در افترافکت است.  ایجاد و اضافه کردن بازتاب یا همان انعکاس برای آن هایی که هنوز در سطح مبتدی هستند به نظر دشوار می رسد. در این مثال  ما یک لایه سه بعدی بافت دار ایجاد کردیم و از آن کپی گرفتیم. سپس از گزینه flipping  و Blur بر روی طرح مان استفاده کردیم تا ظاهر بهتری از این انعکاس را به طرح ببخشیم.

برای اینکه بتوانید از این تکنیک ها استفاده کنید باید دست به کار شوید و از تمرین کردن نترسید. اگر به اندازه کافی با رنگ ها، بافت ها و افکت ها کار کنید می توانید کارتان را سفارشی سازی نمایید.

 

منبع: rocketstock

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن