افکت شیشه در افتر افکت

بازدید: 2650 بازدید

چگونه یک لایه شیشه ای در افتر افکت ایجاد کنیم؟

ساخت افکت شیشه در افتر افکت یکی از پر استفاده ترین افکت هایی است که طراحان حوزه گرافیک در ساخت پروژه های خود استفاده می کنند.

در این مقاله می خواهیم این افکت زیبا یعنی همان ساخت افکت شیشه ای را بصورت کامل شرح دهیم . پس تا انتها این مقاله را مطالعه کنید تا به جواب نیاز خود برسید.

ساخت افکت شیشه در افتر افکت

افکت شیشه در افتر افکت

1. وارد محیط نرم افزار ادوبی افتر افکت شوید و در ابتدا مانند همیشه یک کامپوزیشن برای شروع و ساخت پروژه ایجاد کنید ( می توانید برای آموزش ساخت کامپوزیشن بر روی این لینک کلیک کنید )

2. بعد از ساخت کامپوزیشن یک تصویر وارد محیط افتر افکت می کنیم تا بتوانیم تغییراتی که افکت شیشه ایجاد می کند برایم قابل مشاهده باشد. ( وارد کردن فایل در محیط افتر افکت )

 

adjustment layer

3. در گام بعدی یک adjustment layer ایجاد می کنیم . لایه ادد جاست منت لایر یک لایه خام و خالیست که تا افکتی بر روی آن اعمال نشود قابل رویت نیست و بسیار در افتر افکت برای ایجاد افکت های مختلف در افتر افکت کاربرد دارد.

4. بر روی این لایه ی خام می بایست پریست هایی را اعمال کنیم تا این لایه شبیه به یک شیشه برای چشم بیننده به نظر آید. در مقاله های گذشته وب سایت در مورد پریست ها توضیح داده شده که در صورت نیاز می توانید بر روی لینک پریست آماده افتر افکت  کلیک کنید و مطالعه کنید، حال می پردازیم به معرفی پریست ها:

  1. fast blur
  2. magnifty
  3. brightness & contrast

fast blur

این 3 پریست هر کدام خواصی را به همراه دارد . ابتدا پریست fast blur : با استفاده از این پریست می توانید بر روی لایه خود تاری یا تار شدن را اعمال کنید و مقدار آن را در بخش effect control به دلخواه وارد کنید . ما به عنوان پیشفرض 15 را انتخاب میکنیم.

magnify

پریست magnify: این پریست مانند یک ذره بین عمل می کند و میتوانید عملیات زوم کردن به دلخواه را بر روی ناحیه دلخواه اعمال کنید. در قسمت magnification این پریست میزان زوم شوندگی رو به دلخواه وارد کنید ما در این قسمت عدد 115 را وارد کرده ایم. در بخش size هم باید تا جایی که کل لایه کاملا به حال زوم در بیاید این عدد باید بزرگ تر انتخاب شود تا پوشش کامل بدهد.

افکت شیشه در افتر افکت

brightness & contrast

پرسیت brightness & contrast : این پریست نیز به درخشندگی و غلظت رنگ لایه ی زیرین که همان عکس یا ویدئویی که بر روی آن افکت شیشه اتفاق خواهد افتاد کمک می کند که شامل دو بخش brightness و contrast است که ما به ترتیب اعداد 25 و 10 را برای این دو بخش در نظر گرفته ایم.

ساخت افکت شیشه در افتر افکت

تا به اینجا توانسته این لایه شیشه ای یا افکت شیشه ی خود را در محیط افتر افکت ایجاد کنیم و بسازیم و حالا باید لایه adjastment layer را محدود به بخشی از تصویر کنیم تا بتوانیم زیبایی این لایه را نمایان کنیم.

برای این کار می توانید با scale دادن به تصویر از جهت افقی و postion دادن به این لایه و با استفاده از کی فریم جابجایی  تصویری زیبا از این لایه شیشه را بر روی این تصویر به حرکت در آوریم.

 

آموزش کی فریم در افتر افکت

برای کی فریم دادن به تصویر و جابجا کردن نیز می توانید آموزش کی فریم در افتر افکت را با کلیک بر روی این لینک مطالعه کنید.

آموزش کی فریم در افتر افکت

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن