Null Object چیست ؟ ساخت Null Object در افتر افکت

بازدید: 3129 بازدید

در این مقاله می خواهیم بگوییم نال آبجکت چیست ؟ و در چه مواردی به کار می رود؟ روش ساخت null object این ابزار پر کار برد در افتر افکت را به طور کامل به آن می پردازیم.

null Object چیست ؟

با استفاده از لایه های نال آبجکت در افتر افکت، می توانید لایه های چندگانه را کنترل کنید، انیمیشن های پیچیده تر را ایجاد کنید و به راحتی چیزهایی مانند فریم های شخصیت ایجاد کنید. بیایید نگاه دقیقتری به این ابزار انیمیشن مهم داشته باشیم.

به طور کل یک null Object در هنگام رندر قابل رویت نیست، اما به عنوان یک نوع کنترل کننده سایر لایه ها عمل می کند که می توانید لایه های دیگر را به آنها وصل کنید. هر لایه ای که به یک مقدار خاتمه می دهد به خواص تبدیل آن null پاسخ می دهد. کار با null ها ساده تر از آن چیزی است که شما ممکن است انتظار داشته باشید، بنابراین بدون نیاز به اطلاعات بیشتر، نگاهی به نحوه استفاده از آنها می دهیم.

آموزش ویدئویی استفاده از نال آبجکت در محیط افتر افکت

 

مرحله اول )  ساخت null Object

برای ایجاد یک نال آبجکت به نوار Layer در منو رفته ، سپس New> Null Object بروید. شما همچنین می توانید به سادگی عبارت Command + Option + Shift + Y را برای Mac یا Ctrl + Alt + Shift + Y را برای ویندوز وارد کنید.( کلید میانبر برای ایجاد null object )

ساخت null Object

مرحله دوم ) همگام سازی لایه ها با نال آبجکت

لایه ای که میخواهید با لایه null  خود همگام سازی کنید را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که آن را در موقعیت مناسب نسبت به null object قرار می دهد، زیرا آن موقع متصل خواهد بود. با همگام سازی ای که انجام خواهید داد تمام لایه ها از null پیروی خواهند کرد. برای مثال یعنی اگر مقدار scale را در تنظیمات null تغییر دهید تمام لایه هایی که از null پیروی میکنن همان مقدار scale خواهند داشت. اتصال لایه ای به لایه ای دیگر در محیط افتر افکت را parent می گویند.

به دو روش می توان عملیات parent را انجام داد که در تصاویر زیر می توانید مشاهده کنید.

نال آبجکت چیست ؟

در تصویر بالا بر روی شکل 1 کلیک را نگه داشته و در محل 2 رها کنید و یا مانند شکل زیر در محل 1 کلیک کرده و در نواری که باز می شود لایه ای را که می خواهد از آن پیروی کند را انتخاب کنید.

افتر افکت

مرحله سوم ) کاربرد

شما می توانید هر تعداد از هر نوع لایه را null object وصل کنید. Null ها حتی می توانند به یکدیگر متصل شود.

در یک کامپوزیشن به طور نا محدودی می توانید از null object استفاده کنید و باید به این نکته نیز اشاره داشت که نال آبجکت یکی از پر کاربرد ترین ابزار در افتر افکت است. زیرا برای لایه هایی که به یک میزان فعالیت در افتر افکت انجام می دهند را به جای انیمیشن کردن جدا و زمان گیر با ساخت null object می توان یک بار برای تمام لایه ها این انیمیشن را تهیه نمود و باعث سبک تر شدن انیمیشن نیز می شود.

 

در این مقاله به ساخت null object یکی از پر کاربرد ترین ابزار های افتر افکت پرداختیم. شما همچنین می توانید به مراجعه به صفحه مقالات در مورد سایر بخش های افتر افکت نظیر track motion در افتر افکت ، وارد کردن فایل در افتر افکت ، تنظیمات رندر و سایر موضوعات اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

مطالب مرتبط:

ساخت پروژه افتر افکت

تنظیمات کامپوزیشن

5 نکته در مورد افتر افکت

کار با دوربین در افتر افکت

 

می توانید ما را از نظرات خود آگاه سازید و در ساخت مقاله های بهتر به ما کمک کنید.

Null Object چیست ؟ ساخت Null Object در افتر افکت

با تشکر – بیگ موشن


 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن