تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن

بازدید: 2410 بازدید

در دنیای ویدیوهای انیمیشن، همیشه بحث‌های زیادی در مورد تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن وجود داشته‌است. اگر شما بخشی از این دو دنیا نیستید، این احتمال وجود دارد که شما هیچ ایده‌ای ندارید که تفاوت چیست. برای کسی که طراح گرافیک حرکتی یا همان موشن گرافیک است، بسیار رایج است که با یک انیماتور اشتباه گرفته شود حتی اگر آن‌ها کارتون‌ تولید نکنند.

تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن

حقیقت این است که در بسیاری از موارد، یک قطعه از محتوا می‌تواند هم از طراحی موشن گرافیک  و هم انیمیشن استفاده کند. مخصوصا در تبلیغات. اما به خاطر توضیح تفاوت بین این دو، نگاهی می‌اندازیم به اینکه چگونه هر یک هدف خاص خودش را دارد.

یک جنبه گیج‌کننده همه اینها چگونگی استفاده از واژه انیمیشن برای دادن حرکت به شکل و تکه‌های داده‌ها است. این عبارت درست است اما فقط خطی بین این دو را تار می‌کند. در هر دو فیلم انیمیشن و انیمیشن، زمانی که یک حرکت بصری ثابت در حرکت است، زنده است، البته برخی از متعصبان سرسخت می‌گویند که به جای آن “حرکت کنند”.

انیمیشن

شباهت های موشن گرافیک و انیمیشن

قبل از نگاه کردن به تفاوت‌های بین این دو، اجازه دهید نگاهی به این بیندازیم که چقدر شبیه هم هستند. این به درک این مساله کمک می‌کند که چرا آن‌ها به طور معمول در گفتگو با هم اشتباه یا رد می‌شوند. هر دو گرافیک حرکتی و انیمیشن اشکال هنری هستند که در آن‌ها اشیا یا کاراکترها حرکت داده می‌شوند. این هنر گرفتن یک تصویر ایستا و آوردن آن به زندگی است.

هر دو اشکال هنری از همان نوع نرم‌افزار برای رسیدن به نتایجی که به آن‌ها نیاز دارند، استفاده می‌کنند؛ مایا، افتر افکت بر دیگران. انیمیشن حرکت هم به دنبال دوازده اصول انیمیشن می‌گردند.

این اصول مجموعه‌ای از قواعد بصری برای کمک به هنرمندان برای دادن زندگی اشیا به یک روش طبیعی هستند. از بالا و بالا رفتن و پریدن، دوازده اصل به هر چیزی که از طریق فرآیند متحرک‌سازی از آن استفاده می‌شود، اعمال می‌شوند. به عبارت دیگر، می‌توانید بگویید که موشن گرافیک و انیمیشن حرکت واقعا مکمل یکدیگر هستند.

موشن گرافیک

تفاوت اصلی جنبه داستان‌سرایی است

بهترین راه برای توضیح این که چگونه  موشن گرافیک با انیمیشن  متفاوت است، دیدن آن‌ها از طریق داستان‌هایی است که هر یک می‌خواهد به ما بگوید.

 

یک انیمیشن به طور کلی یک نمایش دیداری از یک داستان با شخصیت و داستان است که در آن فعالیت‌ها به نقطه اوج می‌رسند که پس از آن به یک نتیجه‌گیری می‌رسد. این فیلم می‌تواند یک فیلم انیمیشن کوتاه، یک فیلم انیمیشن با طول کامل و یا نمایش با شخصیت‌های انیمیشن ساز باشد که داستان اطلاعاتی را تعریف می‌کنند.

موشن گرافیک بیشتر در مورد دادن زندگی به چیزی است که معمولا وجود ندارد. برای مثال اشکال داخل یک نمایش، پس‌زمینه یک ویدیوی explainer استفاده دیگر برای موشن گرافیک توضیح یک فرآیند است. به عنوان مثال، روشی که در آن یک محصول ساخته می‌شود و سپس به مشتریان منتقل می‌شود.

مشابه تفاوت بین موشن گرافیک و تصویرسازی

یک راه دیگر برای نگاه کردن به آن این است که موشن گرافیک بیشتر به کار طراحان گرافیک مربوط می‌شود در حالی که انیمیشن شبیه تصویرسازی است. طراحان گرافیک، مفهوم را از طریق تصاویر بصری، و طراحان گرافیک حرکت مشابه با حرکت، توضیح می‌دهند. Illustrators یک داستان بصری ایجاد می‌کنند و animators زندگی داستانی را به نمایش می‌گذارند.

 

زمانی که یک مشتری در مورد نیاز به یک انیمیشن یا طراح گرافیک متحرک تصمیم‌گیری می‌کند، باید دقیقا آنچه را که آن‌ها می‌خواهند با کار به پایان برسانند، آنالیز و تحلیل کنند.

اگر چیزی که آن‌ها نیاز دارند یک ارائه بصری جذاب در مورد تلاش‌های فروش آن‌ها در سال گذشته باشد، یک طراح گرافیک حرکت دقیقا همان چیزی است که آن‌ها نیاز دارند.اگر آن‌ها داستان انیمیشنی عاطفی درباره نحوه تغییر زندگی مردم خود بخواهند، یک انیمیشن مناسب‌تر خواهد بود.

در هر دو مورد، موشن گرافیکیست حرکت مستقیما با یک طراح گرافیک (تصویر ساز) کار می‌کند یا یکی است. از طرف دیگر، این انیمیشن ساز یا تصویرساز خواهد بود و یا با یکی از آن‌ها کار خواهد کرد. درون یک نهاد خلاق، این نقش‌ها معمولا بسیار مجزا هستند.

بخش انیمیشن ساز و کاری را برای نقاشی هنری خواهد داشت در حالی که سازندگان انیمیشن از این نرم‌افزار برای ارایه تصاویری از این تصاویر استفاده خواهند کرد.

ویژوال افکت

یک نقش طراحی دیگر وجود دارد که گاهی در دنیای انیمیشن و موشن گرافیک درگیر می‌شود. این نقش ویژال افکت است. برای افرادی که در حیطه طراحی نیستند، بسیار آسان است که موشن گرافیک  را با جلوه‌های تصویری( ویژال افکت ) اشتباه گرفته باشد، پس از این که همه چیز به یک حرکت بصری منجر می‌شود.

واقعیت این است که  ویژال افکت چیز کاملا متفاوتی هستند. نقش یک هنرمند جلوه‌های تصویری، اضافه کردن تنوع بصری به هر قطعه از آثار، به عنوان یک فیلم زنده یا زنده است. هنرمندان جلوه‌های تصویری به محیط صحنه‌ها اضافه می‌کنند؛ با اضافه کردن باران، colorizing آسمان و اضافه کردن تاکید بر یک منبع نور.

 

 

اگر شما از طریق اعتبارات هر نوع فیلم بنشینید، هر بار نقش هنرمندان جلوه‌های ویژه را خواهید دید.

با شما

 

تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن