تفاوت بین افتر افکت و پریمیر

بازدید: 2299 بازدید

After Effects و Premiere Pro دو برنامه پرچمدار تولید ویدئو در Adobe هستند. اما برای کدام کار به کدام یک نیاز دارید؟ تفاوت بین افتر افکت و پریمیر در چیست ؟

 

تفاوت بین افترافکت و پریمیر

 

تفاوت بین افترافکت و پریمیر

 

هنگامی که شما در حال ایجاد یک پروژه جدید هستید ، دانستن اینکه چه موقع از پریمیر استفاده کنید و یا اینکه استفاده از افتر افکت می تواند پروژه شما را ساخته یا خراب کند. هر دو برنامه فوق العاده قدرتمندی هستند ، که بعضی اوقات می توانند عملکردهای یکسانی را انجام دهند ، اما بیشتر اوقات ، یکی از آنها در چیزی بهتر از دیگری قرار دارد.

 

تفاوت بین افتر افکت و پریمیر و اختلافات بین این دو برنامه برای هرکسی که قبلاً از آنها استفاده کرده است کاملاً آشکار است. اما اگر تازه وارد این مجموعه شده باشید ، این مفاله می تواند برای شما تعیین کند که کدام یک از آنها را باید برای چه کاری استفاده کنید.

 

بیایید به دو ابزار اصلی نرم افزار تولید ویدئو Adobe نگاهی بیندازیم و ببینیم که آنها چه کاری انجام می دهند – و چه زمانی از دیگری استفاده کنیم.

 

ادوبی پریمیر پرو

 

ادوبی پریمیر پرو

 

Adobe Premiere Pro یک NLE (ویرایشگر غیرخطی) است که وظیفه اصلی ویرایش کلیپ های ویدیویی را به صورت توالی در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه ای است که بیشتر مبتدیان برای ایجاد یک فیلم ساده با کلیپ های مختلف و موسیقی باز می کنند. بسیار باورپذیر است – قابل استفاده برای مبتدیان ، و هنوز هم به اندازه کافی قدرتمند برای یک ویرایشگران حرفه ایست. این فقط به همه مواردی که برای تکمیل یک فیلم حرفه ای نیاز دارید: یک ویرایشگر کلیپ ، ابزار تصحیح رنگ ، برنامه های صوتی و حتی نرم افزارهای گرافیکی است.

 

کارایی پریمیر پرو :

  • ویرایش یک ویدیو با کلیپ های موجود وارد شده از یک دوربین.
  • ویرایش صوتی در ویدیوی شما – عملکردهای صوتی Premiere به مراتب از عملکرد در افتر افکت فراتر رفته است.
  • انتقال بین کلیپ ها در جدول زمانی شما.
  • ایجاد / پرداخت هر نوع فیلم – فیلم های کوتاه ، فیلم های موسیقی ، فیلم های اجتماعی و غیره.

 

ادوبی افتر افکت

 

ادوبی افتر افکت

 

Adobe After Effects یک سکوی گرافیکی با حرکت دیجیتالی است که برای ایجاد یا انیمیشن های ساده یا دنباله های گرافیکی پیچیده استفاده می شود. اگر تا به حال از یک “متخصص گرافیک حرکتی” ( موشن گرافیک )شنیده باشید ، خواهید شنید که آنها در After Effects مهارت داشته اند و در این برنامه نیاز های خود را برطرف می کنند. این برنامه حرکت به لایه ها و دارایی هایی که نمی توانید در Premiere انجام دهید پیاده می کند. ابزار حرکت آن بسیار بهتر از نسخه های Premiere است ، و این ابزار ارجح برای افزودن حرکت به فیلم ها ، تصاویر و طرح ها است. این نوع برنامه “قابل یادگیری ، آسان برای تسلط” است ، بنابراین یادگیری این نرم افزار برای ، ایجاد گرافیک حرکتی (موشن گرافیک) یا جلوه های بصری (ویژوال افکت) برای پروژه های شما ضروری است.

 

کارایی افتر افکت :

  • ایجاد بسته های گرافیکی متحرک برای پروژه های خود. (موشن گرافیک)
  • تاری و حرکت را به دارایی ها و لایه ها اضافه کنید.
  • دستکاری توالی های چند لایه که به کلید واژه بندی دقیق نیاز دارند. (کیفریم)
  • ایجاد توالی های عنوان که شامل انیمیشن های مبتنی بر کلید واژه است (تایپوگرافی)

 

تفاوت بین افتر افکت و پریمیر

 

به طور خلاصه اگر بخواهیم در مورد تفاوت بین افتر افکت و پریمیر یک نتیجه گیری داشته باشیم. Premiere تمام دارایی های (فایل های از قبل ضبط شده) شما را جمع می کند و یک محصول ویدئویی نهایی را ایجاد می کند ، در حالی که After Effects عمدتاً ابزاری برای تولید محتوای ویدئویی است. حتی در محیط افتر افکت می توان پروژه هایی را به صورت قالب آماده نمود و به عنوان پروژه آماده افتر افکت در دسترس سایر کاربران برای ساخت تیزر های تبلیغاتی قرار داد. ایجاد فیلم های اجتماعی مبتنی بر حرکت تنها با یک آهنگ در زیر ، یا حتی ایجاد یک انیمیشن کامل بسیار عالی است.

 

بنابراین ، برتری ای میان این دو نمی توان ابراز کرد . این نوع بحث مانند بحث در مورد پاورپوینت و Word است – شما از آنها برای کارهای مختلف استفاده می کنید ، حتی اگر آنها عملکردهای مشابهی با هم دارند. هر چند آنها بسیار خوب به هم پیوند خورده اند – و مانند بسیاری از ویراستاران ، من همواره از آنها استفاده می کنم. پس از آشنایی با هر دو برنامه ، می آموزید که چگونه به صورت پویا پروژه های After Effects را به پروژه های Premiere خود پیوند دهید تا بتوانید همزمان به هر دو دارایی دسترسی داشته باشید.

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن