13 پلاگین فوق العاده برای افتر افکت

بازدید: 2882 بازدید

پلاگین های برتر افتر افکت که باید بشناسید

انتخاب یک سری پلاگین درست برای افتر افکت می تواند  پروژه تان را به کلی تغییر دهد.  نرم افزار ادوبی افترافکت یک برنامه اصلی برای بیشتر هنرمندان است چون می تواند ابزارهای عالی را در اختیارشان قرار دهد و کمکشان کند کارهایشان را به شیوه خلاقانه ای انجام دهند.

 

پلاگین افتر افکت

 

زمانی که تمام این قابلیت ها با یک سری پلاگین های کاربردی همراه می شود می تواند ویژگی های جدیدی در اختیارشان بگذارد و  جریان کاری شان را تسریع نماید.  در این مقاله تصمیم داریم یک سری پلاگین کاربردی و برتر برای نرم افزار افترافکت معرفی کنیم که امسال می توانید آن ها را در فهرست پلاگین هایتان قرار دهید. این پلاگین ها کمک تان می کنند جریان کاری تان را بهبود ببخشید، قابلیت هایی که در حال حاضر در افترافکت نیست را به آن اضافه کنید و به زبان ساده کارتان را با سرعت و کیفیت بهتری به پایان برسانید. اگر علاقه مند به نرم افزار افترافکت هستید این مقاله را از دست ندهید.

 

پلاگین ORB

 

پلاگین افتر افکت

شاید فکر کنید که ایجاد یک سیاره در نرم افزارهای سه بعدی کار ساده ای است. کافیست یک کره ایجاد کنید، بافتی به آن بدهید و کارتان تمام شده است. با اینحال برای اینکه سیاره تان چهره واقعی و البته زیبا به خود بگیرد باید از یک سری قابلیت های ویژه بهره مند شوید.

به عنوان مثال فرض کنید می خواهید مدلی از یک سیاره شناخته شده را به تصویر بکشید. چگونه می توانید خطوط بین شب و روز را ترسیم کنید و مطمئن شوید شهرها  در شب  دیده می شوند و در روز دیده نمی شوند؟ خوب زیاد نگران نباشید. به کمک پلاگین ORB می توانید همه این کارها را به راحتی انجام دهید. این پلاگین تمرکزش بر روی ایجاد سیاره های واقعی خواهد بود و طیف وسیعی از ابزارهای منحصر به فرد را در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید به راحتی این سیاره ها را نشان دهید.

اگرچه ORB ممکن است برای هر سیاره ای کارساز نباشد اما در 90 درصد مواقع مفید خواهد بود و یک ابزار بسیار ارزشمند برای اینکار محسوب می شود.  ماجرا زمانی شگفت انگیز می شود که بتوانید این پلاگین را با سایر پلاگین های نرم افزار افترفکت ترکیب کنید  یا اینکه با دوربین های سه بعدی از برنامه های سه بعدی همراه نمایید. در چنین شرایطی قادر خواهید بود تصاویر را به همراه  صفحات پیش زمینه  برای اشیایی مانند سفیه فضایی در افترافکت ایمپورت کنید.

 

پلاگین Mocha Pro

 

پلاگین افتر افکت

اگرچه خودِ افترافکت ابزارهای عالی برای ترکینگ(tracking) دارد  اما اگر به دنبال ابزارهای پیشرفته تری هستید می توانید از قابلیت های ارزشمند پلاگین Mocha Pr استفاده کنید.  این افزونه قدرتمند و همه کاره هم از افترافکت و هم از پریمیر پشتیبانی می کند. به کمک این افزونه به راحتی می توانید چالش برانگیزترین پروژه های ترکینگ، ماسک کردن و تثبیت را انجام دهید و نگران هیچ چیزی نباشید.

 

 پلاگین Shadow Studio

 

پلاگین افتر افکت

اضافه کردن سایه به پروژه های مختلفی که در افترافکت اجرا می شود می تواند از لحاظ محاسباتی کمی گران باشد به خصوص اگر بخواهید اینکار را به کمک raytracing انجام دهید.  با اینحال به کمک پلاگین Shadow Studio می توانید چنین افکت هایی را با سرعت بیشتری شبیه سازی کنید.  این یک پلاگین بومی برای افترافکت CS6 است و می تواند سایه های مختلفی همچون soft shadows، radial shadows و inner shadows را در اختیارتان قرار دهد.  در این افزونه می توانید به سه پریست مختلف دسترسی داشته باشید و به نتایجی که در ذهن دارید با سرعت بیشتری دست پیدا کنید.

 

پلاگین Datamosh

 

پلاگین افتر افکت

وجود کمی افکت glitch در ویدئو می تواند کارتان را بسیار زیبا کند. برای رسیدن به چنین هدفی روش های آسانی هست که می توانید امتحانشان کنید.  یکی از این روش ها استفاده از پلاگین Datamosh است. با کشیدن آی فریم و کپی کردن دلتا فریم می توانید چنین افکت های سورئالی را ایحاد کنید. پلاگین Datamosh به شما کمک می کند با فشار دادن چند دکمه این افکت را بر روی ویدئوهایتان داشته باشید و کنترل بیشتری بر روی آن اعمال کنید.

 

پلاگین Plexus 3

 

پلاگین افتر افکت

پلاگین Plexus توسط شرکت نرم افزاری Rowbyte نوشته شده است و یکی از معدود افزونه هایی است که  همه آن را به یک شکل می شناسند.  زمانی که صحبت از Plexus effect می شود همه خیلی خوب می دانند که چه انتظاری باید از کار نهایی شان داشته باشند. واقعیت این است که با دستکاری Plexus می توان کارهای بیشتری  انجام داد.  همین امر درباره نسخه سوم آن نیز صادق است که در آن افکت ها و بهینه سازی های متعددی گنجانده شده است. یکی از محبوب ترین بخش های آن پنل آبجکت Plexus است که بهتان کمک می کند صحنه های پیچیده ای را مدیریت کنید. این کار در سایر پلاگین های افترافکت به سختی انجام می شود.

 

پلاگین PQ FUI Toys 2

 

پلاگین افتر افکت

فرض کنید می خواهید گرافیک های رابط کاربری زیبایی را به پروژه هایتان اضافه کنید. وقت تان کم است و برای رسیدن به این هدف عجله دارید. در این شرایط بهترین گزینه استفاده از پلاگین PQ FUI Toys 2 است.

این افزونه طیف وسیعی از عناصر موشن گرافی را در اختیارتان قرار می دهد و به شما کمک می کند طرح های رابط کاربری تان را بهبود ببخشید. با اینکه خیلی از هنرمندان ترجیح می دهند از عناصر دست ساز خودشان استفاده کنند اما هر کدام از گرافیک های موجود در این پلاگین به راحتی قابل ویرایش هستند و می توانند در زمانتان صرفه جویی کنند.

 

 

مجیک بالت یک پلاگین قدرتمند برای تصحیح رنگ در افتر افکت

 

پلاگین Magic Bullet Colorista IV

 

پلاگین افتر افکت

Colorista سال هاست که به عنوان ابزار رنگ و grading در افترافکت مورد استفاده قرار می گیرد. در نسخه جدید این پلاگین شما می توانید کارهایتان را به سطح بالاتری ببرید . به همین خاطر است که این پلاگین برای هر سطحی و در هر مهارتی یکی از بایدهاست.  مجموعه ابزار جدید اصلاح رنگ در طی چند گام کمک تان می کند بیشترین استفاده را از فوتیج تان ببرید و تنها با چند کلیک ساده نتایج عالی و چشم نوازی ایجاد کنید. روند استفاده به گونه ای است که می توان مهارت های رنگ آمیزی پایه و ضروری را یاد گرفت و  رنگ آمیزی عالی را ارائه کرد.

 

پلاگین Duik

 

پلاگین افتر افکت

همانطور که می دانید افترافکت سیستم ریگینگ(rigging) خوبی دارد اما پلاگین Duik  کمک تان می کند ریگینگ را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برای کارهای پیشرفته انیمیشنی می توان از Duik  استفاده کرد. به همین خاطر است که این افزونه سنگ بنای پروژه های متعدد انیمیشن سازی است.

 

 پلاگین Nodes 3

پلاگین افتر افکت

پلاگین Nodes 3 می تواند طیف وسیعی از اشکال را از عناصر رابط کاربری سه بعدی و پیشرفته گرفته تا عناصر انتزاعی را ایجاد کند.  همه این عناصر را می توان در فضای سه بعدی بررسی و دستکاری کرد. تنها عیبی که می توان به این پلاگین گرفت این است که از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی نمی کند.  با اینحال اگر از سیستم عامل مک استفاده می کنید بهتر است این افزونه را بررسی کنید.

 

پلاگین AfterCodecs

 

پلاگین افتر افکت

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که بیشتر موشن گرافیست ها با آن مواجه هستند نحوه encode کردن فوتیج با فرمت مناسب است.  فاکتورهای زیادی هست که باعث می شود این مشکل بدتر از آن چیزی که فکر می کنید باشد. شاید یکی از این فاکتورها روی آوردن هنرمندان به ویندوز و پشتیبانی نکردن ادوبی از QuickTime باشد. با وجود پلاگین هایی همچون AfterCodecs این مشکلات هم حل شده است.

AfterCodecs اجازه می دهد ProRes encoding بر روی ویندوز امکان پذیر باشد و فایل های H264 بزرگ تر از 8K هم به راحتی اکسپورت شود.  شما می توانید این افزونه را هم برای ویندوز و هم برای مک تهیه کنید.

 

پلاگین saber

 

پلاگین افتر افکت

CoPilot یکی از مشهورترین و البته معتبرترین شرکت های ارائه دهنده پلاگین های افترافکتی است. با  وجود پلاگین های زیادی که با قیمت های متنوع در بازار وجود دارد این شرکت تلاش کرده است افزونه ای کاملاً رایگان در اختیار کاربرانش بگذارد. پلاگین saber یکی از قدرتمندترین ابزارهای ایجاد افکت و نوردهی برای طیف وسیعی از مقاصد است.  به کمک این افزونه نه تنها می توانید شعله هایی از نور را ایجاد کنید بلکه پریست های زیادی هم در آن وجود دارد و می توان با ماسک هم کار کرد.

 

پلاگین Lenscare

 

پلاگین افتر افکت

اگر تنها یک پلاگین افترافکتی وجود داشته باشد که در میان هنرمندان سرتاسر جهان مشهور باشد آن پلاگین چیزی جز Lenscare نیست.

Lenscare در اصل دو افزونه است. FL Depth of Field از داده های عمق رندر سه بعدی برای ایجاد عمق واقعی استفاده می کند( بدون سربار رندر DOF در CG).  با این افزونه نقطه کانونی و مقدار عمق  متحرک خواهد بود. پلاگین FL Out of Focus نسخه سریع تری است که در آن ورودی عمق وجود ندارد. این افزونه از موتور Frischluft برای ایجاد lens blurs زیبا استفاده می کند.

 

 پلاگین Stardust

 

پلاگین افتر افکت

برای سال های متمادی افزونه های خاص Red Giant بهترین و منحصر به فردترین افزونه های افترافکتی بودند که می شد با آن ها سیستم ذرات را ایجاد کرد و به کمک مدل های سه بعدی شکل های تازه ای خلق نمود. بعد از چند وقت پلاگین Stardust شرکت Superluminal روانه بازار شد و بازی را عوض کرد. Stardust توانست به لطف جریان کاری مبتنی بر نود(node)، پارادیم جدیدی در سیستم ذرات در افترافکت ایجاد کند.  این موضوع به کاربران اجازه می دهد به راحتی موشن گرافیک هایی ایجاد کنند که طراحی آن ها به کمک سایر پلاگین ها تقریباً غیر ممکن بود. Stardust به کمک پریست های متنوعی که دارد توجه هر کاربر افترافکتی را به خود جلب می کند.

 

منبع: creativebloq

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن