رفع مشکل صدا در افتر افکت

بازدید: 3101 بازدید

اگر شما به این مقاله هدایت شده اید ، به احتمال زیاد شما یک مشکل در پخش فایل صوتی خود در افتر افکت داشته اید. خوشبختانه، راه‌حل مساله رفع مشکل صدا در افتر افکت ، سریع و صریح است، در این مقاله تعدادی از این راه حل ها را با هم مرور خواهیم کرد. اگر مطمئن نیستید که چرا صدا اجرا نمی شود، از این روش هایی که در این مقاله برایتان شرح خواهیم داد پیروی کنید.

 

 

گاهی مواقع کاربران برای استفاده از فایل صوتی در پروژه آماده افتر افکت یا سایر موارد به ما رجوع کرده و ما را از مشکل صدا در اجرای و یا پس از خروجی گرفتن از پروژه خود مطلع می سازند.

این مقاله نیز در جهت راهنمایی و رفع مشکل صدا در افتر افکت آماده و منتشر شده است که امیدواریم پاسخی مناسب برای رفع مشکل پیش رو باشد.

زمانی که مشکل صدا در افتر افکت خود را رفع می‌کنید، باید هر کدام از این مراحل را به نوبت امتحان کنید تا علت مشکل را پیدا کنید.

 

مشکل احتمالی را ما در دو دسته نام گذاری و به حل مشکلاتشان اشاره خواهیم کرد

قسمت اول ) 4 مرحله برای عیب یابی پخش صدا در افتر افکت

قسمت دوم ) رفع مشکل رندر فایل صوتی در افتر افکت

 

حل مشکل قعطی صدا در افترافکت

 

قسمت اول) بررسی بخش صوتی نرم افزار

در برنامه After Effects دو روش برای خاموش‌کردن صدا وجود دارد. اولی در ابتدای تایم لاین است، که در آن شما می‌توانید به طور انفرادی مولفه‌های صوتی و تصویری را بر روی نوار آن لایه خاموش کنید. دومی در پنجره پیش‌نمایش صدا است؛ اندازه تابلو را افزایش داده و شمایل صدا را بررسی می‌کند.

 

 

بررسی کنید که آیا برنامه‌های دیگری هنوز صدا را ارائه می‌کنند

این ممکن است یک قدم واضح به نظر برسد، اما وقتی متوجه می‌شوید که speakers شما متصل نیستند، می‌تواند موجب ناراحتی زیادی شود. گاهی اوقات ساده‌ترین مشکلات را می توان نادیده گرفت، با چک کردن این که آیا برنامه‌های دیگر هنوز صدا دارند، بنابراین بهتر است قبل از هر کاری ابتدا مطمئن شوید که این مشکل مربوط به افتر افکت است.

 

بررسی خروجی صدا کامپیوتر

گاهی خروجی صدا کامپیوتر شما ممکن است تنظیماتش تغییر کند، و به سادگی نمی‌داند کجا صدا را ارسال کند. این را بررسی کنید تا بیشتر رو به جلو برای حل این مشکل پیش برویم.

 

محل تنظیمات برای ویندوز

  1. Edit > Templates > Output Module
  2. To turn on: Edit > Option > Turn On Output Audio > Ok

محل تنظیمات برای مک

  1. تنظیمات برگزیده سیستم را در زیر منوی Apple انتخاب کنید.
  2. برای باز کردن تنظیمات صوتی ، نماد Sound را انتخاب کنید
  3. در تب Output ، سخت افزاری را که می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید و پنجره را ببندید.

 

بررسی خروجی صدا در نرم افزار افتر افکت

در این مرحله از رفع مشکل صدا در افتر افکت اگر خروجی صدا کامپیوتر شما درست باشد، حالا می توانیم به ریشه مشکل از سمت نرم افزار افتر افکت پی ببریم و مشکل را مربوط به نرم افزار بدانیم. در این مرحله ابتدا پیشنهاد میکنم اگر از اسپیکر استفاده می کنید ، یک بار با هدفون سعی کنید تست بگیرید و از عدم پخش فایل صوتی یا افکت صدا خود مطلع شوید و اگر هم تا بحال از هدفون استفاده می کردید با اسپیکر تست کنید.

 

شروع، باز کردن دیالوگ باکس After Effects، اما بعد از After Effects > Preferences
زبانه نگاشت خروجی خروجی را انتخاب کرده، و تنظیمات چپ و راست را چک کنید که می‌خواهید از آن استفاده کنید.
سپس، به تب Hardware صوتی بروید.
چک کردن کلاس دستگاه برای MME (نه ASIO)تنظیم شده‌است و تنظیمات پیش‌فرض برای انتخاب سخت‌افزار منطبق می‌شود. برای بستن ترجیحات به خوبی ضربه بزنید.

 

 

  1. برای شروع تغییر تنظیمات ابتدا این مسیر را طی کنید After Effects > Preferences
  2. زبانه Audio Output Mapping را انتخاب کنید ، و تنظیمات چپ و راست را چک کنید.
  3. سپس به زبانه Audio Hardware بروید.
  4. چک کنید که Device Class انتخاب شده باشد و تنظیمات پیش‌فرض برای انتخاب سخت‌افزار منطبق باشد. برای بستن ترجیحات ok بزنید.

 

قسمت دوم ) مشکل رندر گرفتن فایل صوتی در افتر افکت

شما ممکن است قبلاً با رندر گرفتن در افتر افکت آشنایی داشته باشید ، اما صدا نیز می تواند تنظیمات رندر مخصوص خود را داشته باشد. هر لایه در تایم لاین شما عنصری است که افتر افکت باید برای پخش آماده کند. هرچه این اطلاعات ساده تر باشد برای تفسیر دستگاه شما ، پخش با کیفیت بهتری خواهد داشت.

( رندر فرایندی است که کامپیوتر شما انجام می دهد تا خروجی شما در محیط های گوناگون قابل پخش باشد )

 

  1. اطمینان حاصل کنید که نقاط In و Out در Timeline تمام صدایی را که می خواهید برای خروجی ارائه دهند را پوشش می دهد.
  2. رفتن به تنظیمات رندر با استفاده از این روش Composition > Add to Render Queue
  3. در Render Queue ، Output Module را انتخاب کرده و WAV یا MP3 را انتخاب کنید.
  4. همچنین می توانید با انتخاب گزینه های Format> Audio Bitrate و کیفیت کدک ، میزان صدا را تغییر دهید. پس از بررسی صحیح تنظیمات صوتی خود ، تأیید را کلیک کنید.
  5. بعد روی Output To کلیک کنید. یک مکان و نام مناسب را برای فایل خروجی خود انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید.
  6. در آخر ، روی Render کلیک کرده و صبر کنید تا فایل خروجی شما صادر شود.

 

 

زمانی که صدای شما پخش نمی‌شود، می‌تواند هم آزاردهنده و هم استرس زا باشد. خوشبختانه، تعمیر و رفع مشکل ساده است و اصلا وقت زیادی نمی‌گیرد. حالا شما این چک لیست دم دست را دارید که می‌توانید از طریق عیب‌یابی و رفع عیب و نقص‌های صوتی خود، مشکل را رفع کنید؛ ما امیدواریم که هر چه زودتر خروجی مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

خب در انتها باید اشاره کنم خطاهایی که در این مقاله به آن پرداخته شد، در اکثر مواقع به حل مشکل خواهد انجامید. در زیر این مقاله چنانچه مشکلتان برطرف شد ما را نیز آکاه کنید و یا اینکه مشکلاتان با این روش هایی که گفته شد نیز همچنان وجود دارد نیز در بخش نظرات به ما اطلاع دهید ، تا بتوانیم راه حل را با توجه به مشکلتان پیشنهاد دهیم.

ممنون که تا پایان ما را همراهی نمودید

بیگ موشن

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن