آموزش حذف نویز از تصویر

بازدید: 2166 بازدید

آیا در حذف نویز از تصویر خود مشکل دارید؟ در زیر ما به شما نشان می دهیم که چگونه آن را مستقیماً از درون After Effects حذف کنید.

 

برخی مواقع هنگامی که برای باز بینی فیلم ضبط شده خود اقدام می کنید ، متوجه نقطه های ریزی در تصویر خود می شوید که دلیل آن نبود نور کافی هنگام ضبط فیلم می باشد. این نقاط ریز روی فیلم را نویز می نامیم.

شاید در هنگام تصویر برداری به علت کوچک بودن صفحه نمایش دوربین خود متوجه این نویز ها بر روی تصویر نمی شویم. هنگامی که فیلم های ضبط شده را پس از انتقال به کامپیوتر و یا هر نمایشگر بزرگتری برای بازبینی اقدام میکنیم، شاهد نویز های شدیدی در تصویر خواهیم شد.

مطمئنا امکان تصویر برداری مجدد نیز برایم مهیا نیست ، بنابراین ما به  شما جدیدترین جلوه های کاهش نویز در After Effects CC 2018 را معرفی می کنیم.

 

حذف نویز از تصویر

 

آموزش حذف نویز از تصویر

 

چگونه می توان در افتر افکت نویز تصویر را برطرف کرد؟

در این بخش می خواهیم شما را با پلاگین قدرتمندی که در زمینه حذف نویز از ویدئو کارایی دارد را به شما معرفی کینم. این پلاگین Denoiser نام دارد. نرم افزار افتر افکت و یا ادوبی پریمیر هر دو محصولی از کمپانی قدرتمند ادوبی می باشند ، بنابراین می توانید از این پلاگین بر روی هر دو نرم افزار که مربوط به ویرایش ویدئو به صورت حرفه ای می باشند استفاده کنید.

 

حذف نویز

 

چه چیزی باعث ایجاد نویز در ویدیو می شود؟

دلایل زیادی در هنگام نمایش فیلم های پر از نویز وجود دارد. compression یا فشرده سازی ویدئو چیزی است که می تواند باعث افزایش نویز شود .

با این گفته ، اکثر نویزهای ویدئویی ناشی از عوامل محیطی است. سعی کنید به این فکر کنید که چرا فیلم شما در وهله اول پر از نویز بوده است. آیا گشادی دریچه دیافراگم دوربین شما به خوبی تنظیم شده است؟ آیا زاویه مناسبی برای فیلم برداری انتخاب کرده اید؟ آیا با ISO مناسبی تصویر برداری کرده اید؟ آیا می‌توانید این مشکل را با یک نور ساده حل کنید؟

هنگام تصویر برداری به این سوالات توجه کنید ، بنابراین می توانید در آینده به اندازه کافی برنامه ریزی کنید تا از اصلاح کردن مشکلات ویدیو خود  پس از ضبط فیلم بکاهید!

 

حذف نویز از ویدئو

 

گزینه‌های دیگر برای حذف نویز از ویدئو

شاید فیلم شما فوق العاده پر نویز باشد ، و نویزگیری در After Effects آن را برای شما کاملاً کاهش نداد. خوشبختانه ، هنوز گزینه های بسیار خوبی برای حذف نویز در ویدیوی شما وجود دارد ، و آنها در واقع بسیار بهتر از نویزگیری After Effect هستند – هرچند هزینه اضافی نیز وجود دارد.

 

 

حذف نویز از تصویر

 

پلاگین  Neat Video

نکته جالب در مورد پلاگین  Neat Video برای حذف نویز از فیلم این است که می‌تواند نه تنها در داخل Premiere Pro و After Effects ، بلکه در طیف وسیعی از دیگر نرم‌افزارهای VFX مانند Nuke، HitFilm، Vegas Catalyst، و غیره استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که نسخه‌ای از آن را تهیه کنید که به برنامه انتخابی خود مرتبط باشد.

 

حذف نویز

 

پلاگین Red Giant’s Denoiser III

Denoiser III جدیدترین نسخه پلاگین باورنکردنی Red Giant است و یکی از نقاط مهم فروش آن این است که در مقایسه با گذشته بسیار کندتر خود ، سرعت باورنکردنی و فوق العاده سریع ارائه می دهد. این پلاگین فقط برای Premiere Pro ، After Effects ، Final Cut Pro X و Apple Motion در دسترس است.

اگر تصمیم دارید از این پلاگین استفاده کنید ، فقط اطمینان حاصل کنید که GPU شما الزامات سازگاری آنها را برآورده می کند.

 

حذف نویز از تصویر

 

 

پریست رنگ آمادهپکیج 74 عددی پریست رنگ هالیوود

 

با تشکر از شما که این مقاله را تا پایان مطالعه نمودید. سعی ما بر این بود تا در این مقاله به آموزش حذف نویز از تصویر با استفاده از بهترین روش های حال حاضر را معرفی کنیم. امیدوارم این مقاله پاسخ مناسبی به نیاز شما در جهت رفع مشکل نویز واقع شده باشد.

 

با تشکر : بیگ موشن

 

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن