آموزش استفاده از فایل Mogrt در پریمیر

بازدید: 1456 بازدید

Mogrt مخفف Motion Graphics Template است و یک انیمیشن واحد است که از Adobe After Effects صادر شده است. برای ویرایش آسان و بدون مشکل، در این آموزش یاد می گیرید که چگونه از قالب های موشن گرافیک در Adobe Premiere Pro استفاده کنید و آنها را تنها با چند کلیک ویرایش کنید. این فرآیند در ویندوز و macOS یکسان است.

 

نحوه اضافه کردن فایل Mogrt به Premiere Pro

این مقاله برای Adobe Premiere Pro CC2018 و CC2019 نوشته شده است. اگر از نسخه‌های قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، اکیداً به شما توصیه می‌کنیم به یکی از موارد بالا به‌روزرسانی کنید.

در اینجا نکاتی را برای وارد کردن و نحوه استفاده از فایل های mogrt در ادوبی پریمیر آموزش می‌دهیم. این آموزش به ویژه برای کاربران مبتدی در نظر گرفته شده است زیرا اکثر کاربرانی که قصد استفاده از این فایل را دارند با تهیه پروژه آماده پریمیر بمنظور ویرایش این فایل قصد آموزش نحوه استفاده از mogrt فایل را دارند.

Mogrt فایلی است که شامل یک قالب گرافیکی یا انیمیشن برای استفاده در پریمیر است. وقتی روی آن دوبار کلیک می‌کنید، با افتر افکت باز می‌شود یا اگر نرم افزار را بر روی سیستم خود ندارید از شما می‌خواهد که افتر افکت را دانلود کنید. البته باید بدانید از نسخه های پریمیر 2020 به بالا دیگر نصب نرم افزار افتر افکت الزامی نمی باشد.

از آنجایی که برخی از افکت های استفاده شده در قالب های mogrt توسط پریمیر پشتیبانی نمی شوند، باید افتر افکت را نصب کنید.

برای استفاده صحیح از آن، باید این فایل mogrt را به روشی که در زیر نشان داده شده است به پریمیر وارد کنید. نرم افزار ادوبی پریمیر را باز کنید و یک پروژه ایجاد کنید. پنل Essential Graphics را باز کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد.

1.درون منوی “Window” در نوار بالا کلیک کنید و “Essential Graphics” را انتخاب کنید.

 

 

2. درون منوی “Window” در نوار بالا کلیک کنید، “Workspaces” را انتخاب کنید و “Graphics” را انتخاب کنید.

 

 

اکنون پنل Essential Graphics در پروژه شما ظاهر می شود. اگر فضای آن خیلی باریک است بکشید و تنظیم کنید.

 

 

مطمئن شوید که تب «Browse» را انتخاب کرده اید و در پنل گرافیک شما فعال شده است و روی نماد «+» در پایین کلیک کنید. ( طبق تصویر زیر )

 

 

یک پنجره پاپ آپ باز می شود، بنابراین می توانید فایل mogrt را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و روی “Open” کلیک کنید. سپس فایل .mogrt که وارد کردید در بخش فایل های انتخاب شده یعنی در باکس شما قرار دارد و می بایست با کشیدن و رها کردن در تایم لاین خود قرار دهید.

 

 

تذکر ( در ابتدا شما می بایست یک Sequence ایجاد کرده باشید تا تایم لاین شما آماده پذیرش فایل mogrt را دارا باشد. اگر Sequence نساخته اید می توانید از منوی File >> New >>Sequence این کار را انجام دهید )

در قدم پایانی هم با کلیک کردن بر روی لایه mogrt موجود در تایم لاین تب ادیت برایتان فعال خواهد شد ( کنار تب browse ) می توانید به ویرایش فایل نظیر رنگ ها و متن و یا هر خاصیتی که طراح فایل برایتان فراهم دیده بپردازید و خروجی کار را مشاهده و بر روی پروژه های خود استفاده کنید.

 

 

ممنون که ما را تا پایان این آموزش همراهی کردید. می توانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید.

 

 

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن