نکاتی در مورد تکنیک های جذب نگاه مخاطب

بازدید: 1095 بازدید

درگیر نگه داشتن بینندگان کار سختی است، و اگر ندانید چگونه توجه آنها را جلب کنید، سخت تر است. ما در این یادداشت به شما خواهیم گفت که چگونه در طراحی های خود به این نکته ی اساسی توجه کنیم تا بهترین بازخورد را هنگام مواجهه بیننده با تبلیغات را در برایمان بهمراه داشته باشد.

خوشبختانه روش هایی برای جذب مخاطبان وجود دارد که برای دهه ها مورد استفاده قرار گرفته است. نگه داشتن و هدایت کردن توجه بینندگان نباید دستکاری و غیر واقعی باشد. منظور از بیان این جمله را می توان اینگونه معنی کرد که نباید به راحتی از نگاه مخاطب غافل شد و برای راضی نگاه داشتن کاربر هنگام تماشای ویدئوی تبلیغاتی ، جذابیت هایی را در ویدئو به نمایش گذاشت تا مشتاقانه مشاهده و دنبال کند. در این آموزش سریع ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از یک مفهوم انیمیشن به نام Eye tracing استفاده کنید. این اصل یک تکنیک استادانه است که برای گفتن روایت ، دیدنش ارزش به مراتب بهتری دارد. پس بیایید شما را با مهارت جدید خود آشنا کنیم…

 

تکنیک های جذب نگاه مخاطب

 

Eye tracing یا ردیابی چشم در انیمیشن چیست؟

ردیابی چشم شما را به عنوان انیماتور شامل می شود که از حرکت سوژه اصلی برای تأثیرگذاری و هدایت توجه بینندگان به جایی که باید نگاه کنند استفاده می کند. این فرآیند از تکنیک های مختلف انیمیشن ، کادربندی، رنگ، کنتراست و موارد دیگر استفاده می کند.

به عنوان یک انیماتور، وظیفه شما ایجاد حس خوب در حرکت است. به عنوان یک هنرمند طراح پروژه افتر افکت موشن گرافیک، وظیفه شما نیز این است که چشم بیننده خود را در زمان مناسب در نقطه مناسب قرار دهید. این معمولاً به عنوان “رد چشم” شناخته می شود، و یکی از ویژگی های انیمیشن عالی است که آن را از بسته جدا می کند.

هنگامی که چشمان بیننده شما به طور روان در سراسر صفحه حرکت می کند تا فقط در آن لحظه بصری جالبی را ببیند، همه برنده می شوند. انیمیشن شما هیجان انگیزتر و از همه مهمتر در برقراری ارتباط موثرتر است.

هرگز فراموش نکنید که اولاً یک ارتباط‌ دهنده هستید و در مرحله بعد یک انیماتور… مگر اینکه فقط تصاویری انتزاعی برای یک کنسرت بسازید، مطمئن شوید که پیام شما با صدای بلند و واضح ارسال می‌شود.

 

 

چرا باید از ردیابی چشم استفاده کرد؟

سوال – چگونه توجه کسی را در آن سوی خیابان جلب می کنید؟

به طور معمول، شما نام آنها را فریاد می زنید تا آنها برای پیدا کردن شما برگردند. در واقع آنها به دنبال صدای شما می گردند تا بفهمند که صدا آنها را به کجا هدایت می کند. و همانطور که صدای شما آنها را به آن سوی خیابان هدایت می کند، سعی می کنید مطمئن شوید که آنها متوجه می شوند که نگاه خود را به کجا بکشند. بنابراین، شما یک راه دوم را در برنامه خود قرار می دهید تا توجه آنها را با تکان دادن دستان خود جلب کنید. آنها شما را پیدا می کنند.

اگر شما با فریاد زدن آنها را متوجه خود نمی کردید، چگونه می‌دانستند کجا باید جستجو کنند؟ اگر دستان خود را برای جلب توجه آنها تکان نمی دادید، شاید شما را پیدا نمی کردند.

ما از ردیابی چشم استفاده می کنیم تا به طور مشابه توجه بینندگان را به جایی که باید برود هدایت کنیم. با چشمک زدن چیزی روی صفحه یا استفاده از نشانه های صوتی، ما به سادگی بیننده را آماده می کنیم تا شروع به جستجوی علت کند. اگر صدای انفجار بلندی را می شنیدید یا کسی نوری به سمت شما می تابد، غرایز اولیه وارد می شوند و شما به دنبال منبع می گردید.

اگر می‌خواهید شخصی را به همراه داشته باشید یا توجه او را جلب کنید، این تکنیک شماست. بنابراین در طراحی پروژه های گرافیکی باید در نظر بگیرید که مخاطب با تماشای ویدئو یا تصاویری که شما مهیای دیده شدن کرده اید ارتباط مناسبی برقرار خواهد کرد. ما در دوره ای هستیم که اکثر کسب و کارها برای دیده شدن در طول روز محتوا های زیادی بصورت پست و استوری اینستاگرام و دیگر پلتفرم ها را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب میکنند و می بایست به نتیجه رساندن و متمایز بودن ، راه های جدید و اصولی را تشخیص داده و به کار گیریم.

 

 

 

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن