کار با دوربین در افتر افکت

بازدید: 2842 بازدید

در این آموزش ما به همه چیزهایی که لازم است در مورد کار با دوربین در افتر افکت که موجب افزایش سرعت شما می شود را شرح خواهیم داد.

دوربین ها راز قفل کردن نیمه ابعاد اضافی را در افتر افکت دارند، بنابراین در این آموزش و مقاله ما قصد داریم نگاهی به استفاده از دوربین در افتر افکت بیاندازیم. دوربین ها به کاربران افتر افکت اجازه می دهند که از طریق پروژه های خود در دنیای شبه 3D، حرکت کنند و درک آنچه دوربین قادر به انجام آن است، برای تبدیل شدن به یک هنرمند ماهر AE ضروری است.

کار با دوربین در افتر افکت

کاربرد دوربین ها در افتر افکت بسیار زیاد بوده و با استفاده از دوربین در محیط افتر افکت به پروژه ها جنبه های واقع گرایانه تری داد. ساخت پروژه افتر افکت در محیط های سه بعدی کاربرد دوربین ها بسیار مشخص خواهد شد. می توان از هر زاویه ای در محیط پروژه به لایه ها نگاه کرد و این چرخش ها را به صورت انیمیشن استخراج کرد.

درک دوربین ها در افتر افکت

دوربین در افتر افکت در یک شگفتی شبیه به دوربین در زندگی واقعی کار می کند. مفاهیم مانند اندازه حسگر، طول کانونی، و شکل دریایی در منوهای مختلف دوربین در افتر افکت نشان داده شده است. با این حال، حتی اگر شما دارای پس زمینه در کار دوربین فیزیکی هستید، می توانید قطعا از یک نمای کلی از تنظیمات مختلف دوربین در افتر افکت بهره مند شوید. بنابراین با اصول اولیه شروع کنیم.

ایجاد یک دوربین در افتر افکت

ایجاد یک دوربین جدید در افتر افکت فوق العاده آسان است. همه ی آن چیزی که شما باید انجام دهید این است ایجاد یک کامپوزیشن جدید و حرکت به لایه> ایجاد دوربین جدید(از منوی layer/new/camera).کلیک کنید. سپس دوربین جدید شما در داخل تایم لاین است. شما همچنین می توانید با قرار دادن کلید میانبر ctrl+alt+shift+C   دوربین جدید ایجاد کنید.

 

منوی تنظیمات دوربین

حالا احتمالا متوجه شده اید که یک دوربین جدید ایجاد کرده اید که یک جعبه تنظیمات دوربین ظاهر شده با تعدادی از تنظیمات که صدای آنها از یک کابین خلبان ناسا است.خوشبختانه درک این شرایط دقیقا مانندعلم موشک نیست. در کادر زیر پنجره تنظیمات دوربین را مشاهده می کنید.

تنظیمات دوربین در افتر افکت

 

یک دوربین دیجیتال

اولین تنظیم که در بالا سمت چپ دیده می شود یک جعبه کوچکی است که می گوید یک گره یا دو گره. گره به سادگی یک نقطه حرکت برای دوربین شما است. به طور پیش فرض بر روی 2 تنظیم شده ، اما دوربین یک گره کمی ساده تر می باشد، بنابراین ما با آن یک شروع می کنیم.

دوربین یک گره به شیوه ای بسیار شبیه به یک دوربین در زندگی واقعی عمل می کند. شما می توانید پن، شیب و زوم را با فاصله فوکوس تنظیم کنید. دوربین های یک گره نقاط مورد علاقه (کانونی)را ندارند، اما می توانند برای کنترل بیشتر به یک شیء خالی تبدیل شوند.

دوربین 2 گره

یک دوربین دوگره یک دوربین با نقطه مورد علاقه است. بر خلاف دوربین در زندگی واقعی، دوربین دو گره در یک نقطه ی سه بعدی در فضای 3D چرخ می زند. این باعث می شود که حرکت های پیچیده مانند مدار و کمان ها امکان پذیر باشد. در حالی که دوربین های یک گره معمولا برای شبیه سازی حرکات دوربین واقع گرایانه استفاده می شود. دو دوربین گره می توانند برای ایجاد حرکات دوربین مفید باشند که به هیچ وجه با دیگر ابزار امکان پذیر نخواهد بود.

یک گره یا دو گره؟

همانطور که قبلا اعلام کردیم، بزرگترین تفاوت بین دوربین های One Node و Two Node نقطه مورد نظر است. در برخی از پروژه های مانند یک شیء خاص که تمرکز بر روی نمایش آن است. اگر این مورد است، دوربین دو گره مناسب تر است.

اما اگر در حال کار بر روی یک پروژه هستید که نیاز به نگاه واقع گرایانه تر دارد یا فقط نیاز به حرکت 3D ساده ، یک گره مناسب تر است. این کاملا به پروژه شما بستگی دارد، اما اگر نیاز به حداکثر امکان کنترل را داشته باشید، می توانید از ابزار نال آبجکت بهره ببرید.

در مورد نال آبجکت و معرفی این ابزار به زودی مقاله ای بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

منبع: school of motion

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن