وارد کردن فایل در افتر افکت

بازدید: 2798 بازدید

وارد کردن فایل در افتر افکت یا به اصطلاح import کردن در افتر افکت به چند روش امکان پذیر است. ابتدا باید به قالب فایل هایی که اجازه ی وارد شدن به محیط افتر دارند اشاره خواهیم کرد.

چه فایل هایی در افتر افکت import می شوند؟

افتر افکت نرم افزاری است زیر شاخه کمپانی ادوبی و باید به این نکته اشاره کرد که محصولات کمپانی ادوبی سازگاری خوبی با یکدیگر دارند و در نتیجه افتر افکت به خوبی پروژه های ساخته شده در دیگر نرم افزار های ادوبی را پشتیبانی می کند نظیر فتوشاپ ، پرمیر و ایلوستریتور .از اکثر فرمت های ویدیئو و تصاویر پشتیبانی می کند و احیانا اگر هم در پشتیبانی به مشکلی کاربر برخورد کند از طریق کدک می تواند مشکل import شدن فایل را حل کند.

وارد کردن فایل در افتر افکت حتی می تواند یک پوشه با فایل های داخلش صورت پذیرد . می توان در حین ساخت پروژه از بخشی از پروژه های قبلی نیز از طریق import کردن به پروژه کنونی اضافه کرد.

روش های وارد کردن فایل در افتر افکت

1) داخل پنجره project کلیک راست کرده و گزینه import>file را انتخاب نمایید.

وارد کردن فایل به افتر افکت

 

2) روش دوم دابل کلیک کردن داخل پنجره project می باشد که از این روش نیز می توانید فایل خود را وارد محیط افتر افکت کنید.

3) روش سوم از طریقه منو file و انتخاب گزینه import>file می باشد.وارد کردن فایل به افتر افکت

4) روش چهارم نیز کشیدن فایل از داخل پوشه و قرار دادن در پنجره project است که به این روشن اصلاح drag & drop گفته می شود.

بدین ترتیب فایل های خود را میتوانید وارد محیط کاربری افتر افکت کنید و شروع به ساخت پروژه افتر افکت خود کنید. در مقاله های گذشته به محیط کار افتر افکت و نحوه ساختن کامپوزیشن و تنظیمات کامپویشن اشاره شد که با کلیک برو روی هر کدام از این عبارات می توانید به صفحه مربوطه وارد شوید و مطالعه کنید.

آشنایی با نوار ابزار اصلی Main toolbar  در افترافکت

بعد از شناخت محیط کار افتر افکت و وارد کردن فایل در افتر افکت حال زمان معرفی کاربرد ابزار نوار tools و نحوه استفاده از امکانات این نوار پرکاربرد در افتر افکت می باشد. می توانید با کلیک بر روی این متن به مقاله در ارتباط با  آشنایی با نوار ابزار tools مراجعه کنید.

 

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن