ساخت آلفا مت در افتر افکت

بازدید: 2886 بازدید

ساخت آلفا مت در افتر افکت- آیا می خواهید متن یا لایه ای را به شیوه نوآورانه آشکار کنید؟ در اینجا یک راه ساده برای استفاده از آلفا مت برای ساختن این پروژه را به شما نشان خواهیم داد.

یک حرکت خلاقانه

بنابراین، مانند من، ممکن است بخواهید حالت گرافیکی خود را برای فیلم خود ایجاد کنید تا مجبور نباشید آن را به شخص دیگری بسپارید. شاید شما ایده‌ای داشته باشید که چطور می‌خواهید فیلم خلاقانه به نظر برسد، اما در افتر افکت تجربه زیادی ندارید. کاری که ما اینجا انجام می‌دهیم این است که یک سکانس با استفاده از یک آلفا مت ایجاد کنیم.

تمام چیزی که نیاز دارید دو لایه است، و متن یا عنوانی که می‌خواهید آشکار کنید. برای مثال، ما می‌خواهیم از یک دستکش بوکس استفاده کنیم که قرار است از لبه صفحه وارد شود و با حرکت دستکش عنوان خاصی را در خود پس از جابجایی نشان دهد.عنوانی که تا قبل از به مقصد نرسیدن روی دستکش وجود نداشته.

ساخت آلفا مت در افتر افکت

برای شروع کامپوزیشن جدید بسازید

اولین، کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم، باز کردن افتر افکت می‌باشد. روی منوی کامپوزیشن > کامپوزیشن جدید  کلیک کنید. در تنظیمات کامپوزیشن ، اطمینان حاصل کنید که HDTV ۱۰۸۰ ۲۴ را به عنوان preset انتخاب می‌کنید تا بتوانید این مساله را مستقیما وارد جدول زمانی خود بدون هیچ گونه مسایل مقیاس بندی وارد کنید.

می توانید رنگ پس‌زمینه خود را به هر رنگی تغییر دهید، اما در حال حاضر می‌توانید آن را سفید نگه دارید تا ما بتوانیم پس‌زمینه را به روشنی ببینیم در حالی که این انیمیشن را می‌سازیم. شما همیشه می‌توانید آن را بعدا در تنظیمات کامپوزیشن تغییر دهید.

ساخت آلفا مت در افتر افکت

پس حالا می‌خواهیم یک لایه متنی بسازیم که قرار است با  آلفا مت آشکار شود. برای مثال، ما فقط می‌خواهیم از یک لایه متن استفاده کنیم. برای ایجاد یک لایه متن جدید، بر روی layer > new text کلیک کنید.

از آنجا که ما این فیلم را برای یک فیلم جنگی می‌سازیم، قرار است در یک دستکش بوکس که قرار است متن مورد نظر را آشکار کند . یک PNG از یک دستکش بوکس را دانلود کرده و آن را به افتر افکت با استفاده از file > Import وارد کنید.(وارد کردن فایل در افتر افکت)

انیمیشن سازی

بعد از وارد کردن این دستکش به محیط برنامه افتر افکت این فایل را به داخل تایم لاین انتقال دهید. این لایه را بالای لایه متن قرار دهید و شروع به انیمیشن کردن و حرکت دادن دستکش کنید. محل ابتدایی دستکش را بیرون از کادر در سمت چپ قرار دهید و با کیفریم کردن پوزیشن بعد ار چند ثانیه دستکش را به مرکز منتقل کنید. متن را نیز در محلی که دستکش به نقطه پایانی میرسد هماهنگ کنید.

 ساخت آلفا مت

حال باید از لایه دستکش یک کپی (duplicate) بگیرید و برای این کار کافیست با کلیک بر روی لایه دستکش از کلید ترکیبی ctrl+D و یا کلیک راست بر روی لایه و انتخاب duplicate استفاده کنید. در این بخش و پس از کپی گرفتن لایه متن را بین دو لایه  دستکش قرار دهید.

حال به قسمت اصلی این بخش یعنی آلفا مت کردن و نمایان شدن متن در تصویر میرسیم. برای این عمل می بایست روی نوار لایه متن بر روی قسمت 1 که در تصویر زیر میبینید کلیک کردن و گزینه آلفا مت را انتخاب کنیم .

ساخت آلفا مت در افتر افکت

اکنون با مشاهده خروجی کار می توان به خوبی به تاثیر و کارایی آلفا مت پی برد. از این عمل در بسیاری از پروژه های افتر افکت استفاده می شود. برای ساخت پروژه افتر افکت می توانید به خوبی از این افکت و ترفند استفاده کنید و به زیبایی پروژه خود کمک کنید.

یک مثال کوچک از استفاده این ابزار در ساخت پروژه افتر افکت را در این مقاله توضیح دادیم. درپروژه های حرفه ای نیز استفاده ار آلفا مت را می توان مشاده کرد.

می توانید در صفحه مقاله به سایر مطالب منتشر شده در وب سایت بیگ موشن به اطلاعات خود در زمینه نرم افزار افتر افکت بیافزایید.

با تشکر- بیگ موشن


 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن