انیمیشن سریع خطوط

بازدید: 1874 بازدید

گاهی حرکت سریع فقط کافی نیست. پروژه بعدی خود را با ایجاد برخی انیمیشن سریع خطوط  در افتر افکت آغاز کنید.

اگر شما طرفدار انیمیشن و یا دیگر کارتون‌ها مشابه هستید، قبلا خطوط سرعت را دیده‌اید. آن‌ها خطوط انتقال در پس‌زمینه (یا پیش‌زمینه)هستند که باعث می‌شود در ظاهر به نظر برسد که بسیار سریع حرکت می‌کند. آن‌ها یک trope هستند که در ژانر کمدی و انیمیشن آشنا است و شما می‌توانید آن‌ها را در پروژه‌ها در سرتاسر دنیا ببینید.
خوب، چرا با برخی از خطوط سرعت، خودتان به پروژه اکشن  بعدی تان علاقه پیدا نمی‌کنید؟

انیمیشن سریع خطوط

مرحله ۱: ایجاد شکل

انیمیشن سریع خطوط

برای شروع، یک خط با استفاده از یک شیپ لایر ایجاد کنید و سپس یک مثلث باریک ایجاد کنید که از پایین کادر به وسط شکل می‌گیرد. به یاد داشته باشید می‌توانید از Rulers  برای اندازه‌گیری دقیق استفاده کنید. بعد از ایجاد این شکل ، می‌توانید آن را به اندازه دلخواهتان بزرگ و یا باریک کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن یک repeater

یکی از ابزارهای مورد علاقه من در مجموعه افتر افکت ، ابزار repeater است، و در این پروژه باید از این ابزار استفاده کنیم .این ابزار برای کپی کردن شیپ ی که ساخته ایم استفاده می شود ، بنابراین مجبور نیستیم  تعداد زیادی لایه‌ را برای رسیدن به شکل مورد نظرمان ایجاد کنیم. شما می‌توانید این ابزار را با کلیک روی دکمه اضافه در سمت راست محتویات پیدا کنید.
برای تکرار اشکال، موقعیت X پوزیشن را ۱۰۰ به ۰ وارد کنید. این کار همه نسخه‌های تکراری شما را در بالای یکدیگر قرار می‌دهد. از آنجا می‌توانید چرخش ابزار repeater را طوری تنظیم کنید که خطوط را در یک دایره کامل به دست آورد.

مرحله ۳: پوزیشن خطوط

انیمیشن سریع خطوط

برای قرار دادن این خطوط به درستی، شما آن‌ها را مستقیما بر روی صورت سوژه خود یا شی متحرک که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، قرار دهید. دایره شما به عنوان جایگاه شما بسیار تنگ خواهد بود، بنابراین جلوتر بروید و آن را با استفاده از shape element با تنظیم پوزیشن Y گسترش دهید. زمانی که آن را به اندازه کافی پخش کردید، می‌توانید موقعیت واقعی خطوط برای مطابقت با سوژه خود را تغییر دهید.

مرحله ۴: آوردن خطوط به انیمیشن

برای انیمیشن این خطوط به یک حرکت بسیار مورد قبول، شما به سادگی برخی keyframe ها را به پوزیشن Y  شکل  اضافه می‌کنید. فقط مطمئن شوید که آن را همراه با یک زوم بزرگ و یا کاری که می‌خواهید با آن مطابقت داشته باشید انجام دهید. برای اینکه احساس پویایی بیشتری به آن بدهید، می‌توانید مسیر wiggle را اضافه کرده و تبدیل به لایه شکل کنید. با پوزیشن Y در تنظیمات wiggle در کامپوزیشن خود بازی کنید تا با حرکت خود حرکت کنید.
با رعایت اصولی که توضیح دادیم میتوانید شاهد یک انیمیشن زیبا بر روی تصویر باشید.انیمیشن سریع خطوط یک انیمیشن ساده برای درک بهتر نسبت به ساخت پروژه هایی با تحرک بالا و انیمیشن ها روان می باشد.
می توانید در صفحه مقاله وب سایت در مورد نحوه استفاده از ابزار افتر افکت و یا در مورد مبانی افتر افکت بیشتر اطلاعات کسب کنید.

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن