آموزش ویرایش کروماکی

بازدید: 3027 بازدید

صنعت تصویر برداری و ساخت ویدئو به سمت جلوه های ویژه رفته و در این میان برای بهبود خلق جلوه های بصری اکثر تهیه کنندگان و کارگردان به این نتیجه رسیده اند که بهره بردن از ابزار کروماکی یا همان پرده سبز هم باعث صرف هزینه کمتر و هم بهبود کیفیت کاری آنها در زمینه جلب توجه مخاطبین ویدئو های خود می شود.

امروزه برای جلب مخاطب برای کارهای ویدئویی وارد رقابتی شدید شده و باید به خیلی از نکات برای عرضه صنعت خود توجه داشته باشند. در این بین ابزار کروماکی نیز به نوبه خود جایگاه ویژه ای برای خود در بین طراحان گرافیک و همچنین صنعت سینما پیدا کرده.

در مقاله گذشته به معرفی کروماکی پرداختیم و گفتیم که کروماکی چیست و چه کاربردی دارد. می توانید برای مطالعه مقاله گذشته بر روی این لینک کلیک کنید.

 

آموزش ویرایش کروماکی

آموزش ویرایش کروماکی

بعد از آشنایی با کروماکی یا پرده سبز و اینکه چگونه از این ابزار برای خلق تصاویر با کمک از جلوه های ویژه استفاده می شود. حال می پردازیم به آموزش ویرایش کروماکی.

در این مقاله می خواهیم تصویری که با استفاده از کروماکی ضبط شده را در محیط افتر افکت ویرایش کنیم. یعنی پس زمینه سبز رنگ را شرح دهیم که چگونه از تصویری که قرار است در محیطی دیگر برای بیینده به نظر آید را جدا کنیم.

برای درک بهتر این موضوع با استفاده از ویدئوی زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه و با چه پریست هایی می توان پرده سبز را از سوژه جدا نمود.

 

جداسازی پرده سبز یا کروماکی از سوژه

اگر ویدئوی بالا را به طور کامل دیده باشید خواهید دید که بعد از اجرای نرم افزار افتر افکت و ساخت یک کامپوزیشن 2 لایه اصلی یا همان ویدئوی ضبط شده را در یک کامپوزیشن وارد کرده و لایه ای که پرده سبز در آن به کار رفته را لایه اول و لایه محل مورد نظر را به عنوان لایه دوم در زیر لایه اول قرار داده شده.

بر روی لایه کروماکی پریست selective color را به کار برده و با انتخاب رنگ green به معنی رنگ سبز انتخاب کرده و سعی در ترمیم و یا پر رنگ تر کردن رنگ سبز نموده تا از این طریق بتوان با کیفیت بهتری تفکیک رنگ سبز را از سوژه انجام دهد.

 

جداسازی پرده سبز یا کروماکی از سوژه

 

تنظیمات کروماکی

سپس در مرحله دوم نیز می بایست اقدام برای حذف رنگ سبز از پس زمینه تصویر نمود و اینبار از پریست دیگری به نام primatte keyer استفاده می شود . البته قبل از اینکه با قطره چکان رنگ سبز را به عنوان رنگ حذف شونده انتخاب کنیم می توانیم از طریق ابزار pen tool مقدار مورد نیاز از پرده را ماسک کنیم یا به عبارتی برش دهیم. اکثرا برای مواردی استفاده می شود که پرده سبز به طور کامل محیط را پوشش نداده باشد. یعنی بخشی از محیط در تصویر وجود دارد که خارج از محدوده پرده سبز می باشد. بعد از ماسک کردن این مناطق می توان با انتخاب قطره چکان و کلیک بر روی پرده سبز تمامی مناطقی که این رنگ به کار رفته را از کادر حذف نمود.

 

تنظیمات کروماکی

 

البته در این مقاله به رنگ سبز و پرده سبز در ابزار کروماکی اشاره شد و باید به این نکته اشاره کرد که سایر رنگ ها نیز می توانند به نوبه خود در ابزار کروماکی جایگزین رنگ سبز باشند و این اتفاق بستگی به رنگ سوژه به کار رفته در تصویر دارد. رنگ های سبز و آبی بیشترین کاربرد را در این ابزار دارا می باشند.

 

با امید به اینکه این مقاله پاسخگوی سوالات شما بوده باشد .

منبع : بیگ موشن

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن