آموزش رایگان افتر افکت

بازدید: 2366 بازدید

در این مقاله می خواهیم به آموزش رایگان افتر فکت بپردازیم. می توانید در چند بخش مختلف که به صورت کامل نحوه استفاده از ابزار های افتر افکت و همچنین تکنیک های انیمیشن سازی در افتر افکت را برای شما تهیه کرده ایم به یک شناخت کافی از این نرم افزار تولید ویدئو دست پیدا کنید.

گام اول)

در ابتدا باید محیط کار نرم افزار افتر افکت را به خوبی بشناسیم . بخش های مختلف و همچنین نوع فعالیت های صورت گرفته در درون محیط افتر افکت را به تفکیک توضیح داده ایم که می توانید به طور مفصل این بخش را با ورود به مقاله ی مربوطه مطالعه کنید.

محیط کار افتر افکت

محیط افتر افکت

در این بخش محیط کار افتر افکت را به ۸ قسمت اصلی تقسیم کرده ایم و کاربرد هر کدام را به اختصار توضیح داده ایم که با کلیک بر روی عبارت محیط کار افتر افکت به این بخش مراجعه کنید .

 

گام دوم )

در این گام می خواهیم شما را با نوار ابزار اصلی افتر افکت آشنا کنیم و روش استفاده از ابزار هایی که در این نوار پر کاربرد موجود است را به آن بپردازیم

آشنایی با نوار ابزار اصلی در افتر افکت  (Main toolbar)

آشنایی با نوار ابزار اصلی در افتر افکت

 

نوار ابزار اصلی ، پرکاربرد ترین نوار در افتر افکت  در قسمت بالایی پنجره برنامه شما قرار دارد. نوار ابزار حاوی تمام ابزارهایی است که شما نیاز دارید تا فایل ها و لایه های کار را در افتر افکت ایجاد کنید.در زیر نوار منو، نوار ابزار را مشاهده خواهید کرد. در خصوص استفاده از این نوار ابزار و معرفی تمامی بخش های این نوار پر کاربرد در افتر افکت با کلیک بر روی عبارت آشنایی با نوار ابزار اصلی در افتر افکت به مقاله ای که در این خصوص منتشر کرده ایم مراجعه کنید.

 

گام سوم )

در گام سوم از آموزش رایگان افتر افکت به بخش مهمی از نرم افزار افتر افکت اشاره خواهیم کرد. این بخش مهم و اساسی در افتر افکت کامپوزیشن می باشد. محلی که مانند یک میز کار شرایطی را به وجود می آورد تا مدیریت تمام بخش های ایجاد شده را درون آن رقم خواهید زد

کامپوزیشن چیست؟

کامپوزیشن چیست؟

 

در مقاله ی منتشر شده در مورد کامپوزیشن به این موضوع خواهیم پرداخت که کامپوزیشن چیست؟ و هدف از ایجاد کامپوزیشن چیست و چرا ساختن کامپوزیشن برای شروع پروژه ضروریست؟ می توانید با کلیک بر روی عبارت کامپوزیشن چیست؟ به مقاله ای که بطور کامل در این خصوص منتشر شده مراجعه کنید.

مقاله ای نیز برای آموزش تنظیمات کامپوزیشن در وب سایت منتشر شده که برای ایجاد کامپوزیشن حتما می بایست به این بخش آشنایی لازم را داشته باشیم (تنظیمات کامپوزیشن)

 

گام چهارم )

در این گام از آموزش رایگان افتر افکت می خواهیم به نحوه وارد کردن فایل به محیط افتر افکت اشاره کنیم.برخی مواقع برای اجرای پروژه ها نیاز به وارد کردن فایل هایی به درون پروژه نیاز پیدا خواهیم کرد مانند فایل های مدیا. در این زمینه نیز مقاله ای منتشر کرده ایم که می توانید تمامی راه هایی که می توان یک فایل را به درون محیط افتر افکت وارد کرد را به آن آشنایی پیدا کنید.

وارد کردن فایل در افتر افکت

وارد کردن فایل در افتر افکت

 

چه فایل هایی در افتر افکت import می شوند؟ روش های وارد کردن فایل در افتر افکت . می توانید برای مطالعه این آموزش با کلیک بر روی عبارت وارد کردن فایل در افتر افکت به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

 

گام پنجم )

در این گام از آموزش رایگان افتر افکت نیز می خواهیم به نحوه ایجاد یک لایه متنی اشاره کنیم. جایی که می خواهیم یک مطلب را به پروژه خود اضافه کنیم . در افتر افکت می توان لایه های متن را به حرکت در آورد و انیمیشن های زیبایی که احتمالا نمونه ی آنها را در خیلی از تیزر ها ی تبلبیغاتی مشاهده کرده اید را به راحتی ایجاد کنید.

به کار گیری متن در افتر افکت

متن در افتر افکت

 

ایجاد متن در افتر افکت چندان کار پیچیده ای نیست . ولی انیمیشن ساخت از متن می توان با بهره گیری از تکنیک هایی که در این نرم افزار موجود است و در کنار ذوق و هنر شما می توان انیمیشن چشم نوازی را برای بیننده ایجاد شود. می توانید نحوه استفاده از این ابزار یعنی کاربرد متن در افتر افکت را با کلیک بر روی عبارت به کار گیری متن در افتر افکت به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

 

گام ششم)

در این گام از آموزش رایگان افتر افکت به نحوه استفاده و کاربرد دوربین اشاره خواهیم داشت. در محیط افترافکت برای خلق جلوه های سه بعدی و زمانی که نیاز به این خواهید داشت که حول محوری بچرخید و یک آبجکت را از زاویه ای دیگر به نمایش در آورید قطعا به یک دوربین نیاز خواهید داشت. این دوربین شبیه سازی شده همانند دوربینی در فضای واقعی به دور شیء یا آبجکت می تواند بچرخد و زاویه ی دید تصویر را تغییر دهد.

کار با دوربین در افتر افکت

دوربین در افتر افکت

درک دوربین ها در افتر افکت . ایجاد یک دوربین در افتر افکت. منوی تنظیمات دوربین. همه این موارد را می توانید با کلیک بر روی عبارت کار با دوربین در افتر افکت و ورود به مقاله ی منتشر شده درون وب سایت بیگ موشن مطالعه و اطلاعات لازم در این مورد را کسب کنید. هم چنین مقاله نیز تحت عنوان تنظیمات دوربین در افتر افکت را که به صورت مجزا منتشر شده مطالعه کنید.

 

گام هفتم)

در گام هفتم از آموزش رایگان افتر افکت می خواهیم به ساخت شیپ لایر در افتر افکت بپردازیم. شیپ لایر ها لایه هایی هستند که کاربر با ترسیم آنها به شکل مورد نظر خود در محیط افتر افکت دست پیدا می کند و کاربرد بسیار زیادی دارد. با مشاهده ساخت و نحوه استفاده از امکانات این لایه ها می توانید به اهمین شیپ لایه ها در افتر افکت پی ببرید.

 

ساختن شیپ لایر در افتر افکت

شیپ لایر در افتر افکت

 

شیپ لایه ها را می توان هم از بخش ابزار پیش فرض در نوار ابزار اصلی افتر افکت ترسیم کرد و هم می توان با استفاده از ابزار قلم مانند یک نقاشی به صورت دستی ترسیم کرد. می توان شیپ لایر را به یک انیمیشن تبدیل کرد و تمامی خواصی که برای سایر لایه ها می توان در نظر گرفت را بر روی شیپ لایر اجرا نمود. برای درک بهتر از این ابزار پر کاربرد به بخش ساختن شیپ لایر در افتر افکت مراجعه کنید.

 

گام هشتم)

در این گام از آموزش رایگان افتر افکت می خواهیم به مهم ترین اصل در افتر افکت یعنی ایجاد انیمیشن بپردازیم. برای به حرکت در آوردن کارکتر ها ، لایه ها ، آبجکت هایی که بصورت فایل های ورودی به محیط افتر افکت اضافه می شوند و یا هر نوع لایه ای که در افتر افکت وجود دارد را با استفاده از کی فریم می توان به انیمیشن تبدیل کرد. کی فریم ها نقشی اساسی در افتر افکت را بازی می کنند و دانستن علم ایجاد کی فریم شاید مهم ترین مسئله در طول ساخت پروژه در این نرم افزار می باشد.

آموزش ساخت کی فریم در افتر افکت

آموزش ساخت کی فریم در افتر افکت

کی فریم چیست ؟ انیمیشن سازی در افتر افکت | کی فریم ها در افتر افکت باعث ایجاد حرکت و تغییر می شوند این تغییرات باعث ایجاد انیمیشن می شوند و با این فرآیند پر کاربرد تمام تغییرات در طول بازه زمانی که شما تایین میکنید اتفاق خواهد افتاد. برای آموزش ساخت کی فریم در افتر افکت می توانید به مقاله ای که بصورت کامل به این موضوع اختصاص داده شده مراجعه و مطالعه کنید. آموزش ساخت کی فریم در افتر افکت

از دیگر مواردی که مکمل آموزش این بخش می باشد ویرایش نحوه جابجایی و ادیت خود کیفریم است . که باید به آن نیز برای زیبا تر شدن انیمیشن خود آشنا باشید. به این مورد گراف ادیتور می گویند که در این مورد نیز مقاله ای منتشر شده که مطالعه ی این بخش را به شما توصیه می کنیم.  آموزش گراف ادیتور در افتر افکت

 

کلام آخر

در این آموزش رایگان افتر افکت که در وب سایت بیگ موشن برایتان تدارک دیده ایم . بصورت کلی این 8 گام را می توان به اصول اصلی در افتر افکت اشاره کرد. که با مراجعه به صفحه ی هر کدام آموزش بخش مورد نظر را مشاهده کنید.بسیاری از بخش ها همراه با آموزش ویدئویی منتشر شده . در بخش مقاله وب سایت به بخش های جزءی تر نیز اشاره شده و در هر مورد میتوانید مقاله ای را مشاهده کنید و همه ی این مقالات می تواند پاسخی به نیاز های شما برای حرفه ای تر شدن در یک طراح پروژه های افتر افکت کمک کند.

 

به طور مثال بخش هایی نظیر آموزش پرنت کردن در افتر افکت  ، ساخت ماسک در افتر افکت ، آموزش کروماکی در افتر افکت  ، ساخت آلفا مت در افتر افکت  ،  ساخت نال آبجکت در افتر افکت  ، ترک موشن در افتر افکت و بسیاری از موارد دیگر که می توانید برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای از آن بهره ببرید.

 

قالب اکولایزر بیگ موشناشتراک ویژه کاربران بیگ موشن